На головну
Пошук
Кошик
Як до нас дістатися
  • UKR
  • RU
  •  »  » Запірна арматура в ГБО: покоління, класи і види
  • Запірна арматура в ГБО: покоління, класи і види

    Що таке газова запірна арматура в ГБО, її види та пристрій

    Балонна арматура - це один з найважливіших елементів газобалонної системи, оскільки основну безпеку використання системи забезпечує саме вона. Також балонна арматура забезпечує наповнення паливом газового балона і виходом палива для споживання.

    У сфері ГБО арматура поділяється на дві групи в залежності від виду газу, на якому застосовується:

    • для пропан-бутанової суміші,
    • і для метану.

    Балонна арматура для пропан-бутану також ділиться на види, які пов'язані з розвитком елементів, систем і вимоги щодо безпеки використання в автомобільній промисловості. Так званої арматурою для LPG називають мультиклапан, який монтується в горловину балона.

    мультиклапан

    Мультиклапан - це пристрій, який відповідає за введення і виведення газового палива з балона, а також для його зберігання, транспортування і збереження безпечного тиску газу.

    Існують мультиклапана для внутрішніх тороїдальних балонів, зовнішніх тороїдальних балонів і для циліндричних балонів. Є відмінності в залежності від висоти тороїдального балона або діаметра циліндричного балона.

    Розділяють мультиклапана по класах: А і В.

    Мультиклапан Класу А відповідає Стандарту (R67-01). Клас А має ручний клапан, за допомогою якого можна перекрити подачу палива. Запобіжний клапан по тиску, який випускае надлишок (при досягненні тиску більше 25 Бар) газу при нагріванні балона в атмосферу через вентиляційні отвори. Обладнаний механічним швидкісним клапаном, в разі обриву або пошкодження видаткової паливної магістралі клапан практично повністю перекриє подачу. Є обмежувач заправки при досягненні 80% від повного обсягу балона. Зворотний клапан, який встановлений на подачі палива дозволяє заповнити балон паливом і при закінченні заповнення, перекриває канал заправки.

    Мультиклапан класса А

    На ринку ГБО є більш сучасні мультиклапана класу А які відповідають стандарту (R67-00), і які обладнані електромагнітним клапаном (часто застосовують назва «Мультиклапан з котушкою»). Даний електромагнітний клапан служить додатковим забезпеченням безпеки в разі поломки або пошкодження магістралі, припиняє подачу палива в видаткову магістраль. Обладнані пожежним клапаном. У разі загоряння складова даного клапана розплавляється і потік газу виходить черга отвір, який утвориться, тим самим робить неможливим розрив балона, оскільки критичного тиску не створюється.

    Мультиклапана класу В - це більш старі версії балонної арматури, які практично зняті з виробництва великими виробниками газобалонних систем. Клас В має конструкцію з такими елементами: Вхідний штуцер для підключення наповнювальної магістралі зі зворотним клапаном, для перекриття каналу після заправки. Запобіжний «швидкісний» клапан припиняє подачу газу в видаткову магістраль в разі обриву. Ручний клапан «вентиль», яким можна вручну перекрити витік газу з балона.

    Відмінністю від мультиклапанів інших видів, є відсутність запобіжного клапана, за допомогою якого відбувається скидання надлишкового тиску в атмосферу. Надмірний тиск може утворитися в таких випадках:

    • Заправка балона більше ніж на 80% від повного обсягу;
    • Висока температура навколишнього середовища або пожежа.

    Саме через відсутність даного клапана, мультиклапана класу В заборонені для установки в багатьох країнах.

    Мультиклапана також поділяють на «Standart» і «Extra». Для автомобілів з невеликою потужністю і невеликим споживанням використовують мульткіклапан під видаткову магістраль 6 мм (Стандарт), в разі монтажу на потужний автомобіль з великим об'ємом двигуна, де потрібна велика кількість газу, застосовують мультиклапан під видаткову магістраль 8 мм (Екстра).

    Мультиклапан экстра

    Мультиклапан Extra

    Мультиклапан стандарт

    Мультиклапан Standart

    Такі мультиклапана як правило використовують для систем ГБО 1-го, 2-го, 3-го і 4-го покоління, оскільки в наступних покоління може застосовуватися інший вид мультиклапана і балона з застосуванням паливного насоса.

    Виробництвом мультиклапанів займаються такі світові виробники систем і компонентів ГБО: Tomasetto, BRC, OMVL, Lovato, AC Stag, Romano, Atiker, Torelli, OMB, Landi Renzo, Alex та інші.

    Балонна арматура для метану відповідає за наповнення, зберігання і витрати стисненого природного газу (метан). Якщо порівнювати з балонної арматурою для пропан-бутану, де практично всі складові і клапана зібрані в один пристрій, то тут, практично всі вузли, це окремі складові. Метанова арматура має поділ в залежності від області застосування в системі:

    • наповнювальна,
    • видаткова,
    • та сполучна.

    Також можна ще розділити на арматуру, в якій застосовуються допоміжні клапани і елементи, які підвищують безпеку використання системи, що працює на CNG.

    Баллонная арматура метан

    Як правило, при переобладнанні транспортних засобів, для роботи на метані, використовують кілька балонів, якщо установка відбувається на вантажні автомобілі або автобуси і один великий балон при установці на легковий автомобіль. При монтажі декількох балонів їх з'єднують між собою за допомогою трубопроводів.

    Наповнювальний пристрій, як правило, вкручується в горловину балона або в трійник. За допомогою, якого відбувається наповнення газом балона. Наповнювальні пристрої обладнані коннектором з різьбленням, який, як правило, йде з заглушкою, замість заглушки закручують заправний адаптер для проведення заправки. Існують наповнювальні пристрої з правого різьбленням і з лівим різьбленням, також і адаптери для заправки бувають з лівим різьбленням і з правим різьбленням відповідно. Варто відзначити, що наповнювальний пристрій має механічний вентиль або прапорець для перекриття потоку газу і є наповнювальні пристрої зі зворотним клапаном.

    Наполнительное устройство метан

    Трійник балонний - це пристрій монтується в горловину балона, може застосовуватися як при установці одного балона, так і при установці декількох балонів. Існують трійники декількох видів: 1) Трійник балонний з'єднувальний, який виготовлений зі сталі і не має ніяких додаткових клапанів; 2) Трійник балонний з'єднувальний з запобіжними клапанами;

    1) Це трійник, який монтується в горловину балона. В даний трійник можна встановити наповнювальний пристрій, а також можна реалізувати при необхідності з'єднання з іншими балонами за допомогою трубки та інших монтажних комплектуючих.

    2) Це трійник, який монтується в горловину балона і виготовлений, як правило, з латунного сплаву, обладнаний механічним вентилем або прапорцем, для перекриття газового потоку. Виконує завдання утримання газу в балоні і відповідає за наповнення та витрачання газу в підкапотний простір.

    Тройник баллонный

     Такі трійники можуть бути обладнані:

    • Швидкісним (запобіжним) клапаном;
    • Пожежникам клапаном;
    • Вентиляційним клапаном;
    • Електромагнітним клапаном;
    • Обмежувальним клапаном;

    Як правило, трійники з вентиляцією встановлюють в тому випадку, коли балон встановлюється в багажнику або салоні автомобіля, для того, щоб стравити надлишку газу за допомогою вентиляційної гофри, закріпленої на такий трійник.

    Кутник балонний - це пристрій, який монтується в горловину балона, як правило, виготовляється зі сталі і не має запобіжних клапанів або ручних вентилів. В основному використовується при установці декількох балонів, для з'єднання балона, який встановлений останнім.

    Угольник баллонный

    Витратний пристрій - це вентиль або трійник з можливістю перекрити потік газу механічним шляхом. Може бути обладнаний електромагнітним клапаном, який при подачі живлення буде відкривати прохід газу в видаткову магістраль, а також після відключення живлення буде перекривати потік газу автоматично і потреби перекривати в ручну не буде.

    Расходное устройство метан

    Провідними виробниками елементів метанової арматури, є компанії: Tomasetto, OMB і Emer, які знаходяться в Італії.

    Для з'єднання балонів між собою застосовують сталеву трубку різних діаметрів: 6 мм, 8 мм і 10 мм. Залежно від транспортного засобу і його потреб підбирають балонну арматуру і діаметр необхідної трубки.

    Варто зазначити, що для роботи з метанової арматурою потрібна спеціальна ліцензія з допуском до робіт з підвищеною небезпекою і великим тиском. Самостійне втручання в систему вкрай не рекомендується.

    Вгору