• магазин ГБО LPGTECH.UA
  •  »  » На чому вигідніше їздити: бензин чи газ?
  • На чому вигідніше їздити: бензин чи газ?

    На чому вигідніше їздити: бензин чи газ?

    Необґрунтоване, а часом і неправомірне підвищення ціни на бензинове паливо за умови, що світові ціни на марки нафти Brent та Urals, які використовуються вітчизняними нафтопереробними заводами, дає привід для автомобіліста шукати шляхи зменшення витрат. Варіантів, на жаль не багато - гібридні автомобілі але на жаль ціна в даному сегменті перевищує вартість іномарки бізнес класу, і тут спадає на думку цілком розумне і доступне вирішення проблеми це встановлення газобалонного обладнання ГБО.

    Протягом останніх трьох років продаж пропан-бутану в Україні зростав по 15% на рік і в 2011 році досяг 1 млн. т. З таким споживанням Україна стала третьою за споживанням зрідженого газу в Європі після Польщі та Туреччини. Для порівняльного аналізу констатуємо, що: роздрібне споживання в Україні бензину через мережу АЗС становить приблизно - 4,4 млн. т, а ДП - на рівні 2,4 млн. т.

    Ця тенденція позначилася на зміні попиту і офіційних імпортерів в Україні автомобілів Рено з газобалонним обладнанням. Найбільш популярним став лідер продажу Logan седан. На цю модель із встановленим ГБО із продажу всієї лінійки Renault припадає близько 30% продажів. За статистикою частка реєстрацій автомобілів із встановленою ГБО за 9 місяців 2011 року зросла до 7%, що суттєво відрізняється від кількості авто 2010 року, коли частка авто з ГБО не перевищувала 4,5 %.

    У ціновому діапазоні Сеат частка автомобілів із ГБО не перевищує понад 5%. Компанія офіційний імпортер SEAT в Україні "Формула Мотор Україна" намагатиметься зайняти і цю настільки мінімальну нішу сегмента авто з ГБО та задоволення попиту з боку потенційних покупців. Ввела продаж автомобілів SEAT із вже італійського виробництва встановленою системою газобалонного обладнання.

    Така сама оптимістична оцінка ринку ГБО і у компанії АТ "УкравтоВАЗ". Представник цієї компанії припускає, що 25% автомобілів у загальному обсязі продажів у вартості до 100 000 грн. будуть з ГБО (з урахуванням подальшого переобладнання). Вже зараз по дилерській мережі "УкравтоВАЗ" можна купити автомобіль LADA із встановленою системою ГБО та найважливіше із збереженням заводської гарантії.

    Виходячи з усіх прогнозів подальшого розвитку ринку придбання автомобілів із встановленим газобалонним обладнанням, вже є свій результат. Так керівництво російських виробників ГАЗ та ВАЗ обіцяють у недалекій перспективі встановлювати на свої автомобілі газобалонне обладнання на заводі. У цьому є головна перевага, на підприємстві виготовлювачі вже спочатку буде внесено налаштування блоку керування двигуном у зв'язку з тим, що налаштування газу та бензину абсолютно різні.

    Незважаючи на сплеск інтересу до ГБО з подорожчанням бензину на європейські та вітчизняні автомобільні бренди, далеко не всі імпортери його відчули на собі. Так, за словами офіційного імпортера китайського виробника автомобілів ТОВ "СІ ЕЙ АВТОМОТИВ", попит на Chery з ГБО зростає але так як хотілося б. Щоправда, значного збільшення попиту немає. По дилерській мережі Chery ГБО установка ГБО була і раніше і особливої ​​популярності не користувалася.

    Приблизно таку ж інформацію ми отримали і в "АІС", що попит на ГБО збільшується, але про якийсь стрибок ще рано говорити. Навіть, зважаючи на те, що "АІС" вже спочатку пропонує із збереженням заводської гарантії автомобілі з встановленим ГБО.

    Фахівці з продажу Opel та Chevrolet заявляють, що дані автомобілі з попередньо встановленим заводським газобалонним обладнанням в Україні офіційного продажу немає. При тому, що практично будь-який дилер даних марок, судячи з інформації на сайтах і в автосалонах, пропонує установку із збереженням заводської гарантії сертифіковане газобалонне обладнання останнього покоління. В результаті чого із загальної кількості проданих автомобілів, за даними тих же фахівців з продажу, газобалонне обладнання встановлюється приблизно на 10-15% автомобілів.

    Приводимо до вашої інформації інформацію, яку повідомив один з оптових операторів ринку продажів ПММ, динаміка в Україні та світі загалом щодо споживання бензину пропорційно зворотна газу. Якщо в 1 та 2 кварталі 2011 року споживання бензину А-95 знизилося приблизно на - 10%. То газової революції на ринку із захоплення ринку споживання не буде, оскільки сам газ також дорожчає через низку прихованих факторів. Вся проблема в тому, що за оціночними даними приблизно 50% всього газу на ринку контролюється державою, яка його реалізує за ціною втричі нижчою від ринкової.

    Але у зв'язку зі зростанням споживання зрідженого газу в останні роки українського внутрішнього виробництва стає катастрофічно не вистачати і почав з'являтися імпортний газ імпортований імпортерами. У світлі останніх подій на світових ринках палива падіння котирувань нафти та війни в Лівії, митна служба України на початку червня висунула надумані та необґрунтовані вимоги до імпортерів-постачальників імпортного газу. Що спричинило ланцюгову реакцію розвитку подальших подій, оскільки простий на митному кордоні по двадцять-тридцять днів, ешелону з газом неминуче призводить до штрафних санкцій, які при сплаті імпортер перекладає на вартість продукції (ну не нести імпортеру збитки) яке і спричинило подорожчання зрідженого газу на 35-40 коп./л. Але ще більш пріоритетно, що через подібну затримку в самий пік споживання, за умови, що самого газу на ринку України й так не вистачає. Це тягне до ще й ажіотажу і відповідно до зростання цін.

    Для розвитку ринку газобалонного обладнання важливо залишається співвідношення вартості бензину до газу. У випадку вартості газу по відношенню до бензину не більше 50-55% від вартості бензину, спричинить монтаж та встановлення газобалонного обладнання у зв'язку з рентабельністю, а попит на автомобілі, оснащені ним, залишатиметься на досить високому рівні.

    На думку експертів, після стрімкого стрибка ціни на газ улітку 2011 року з 5,6 до 6,5 грн. за літр, що становить приблизно -20%. Установка газобалонного обладнання на автомобіль хоч і знизила свою привабливість, але все ж таки залишається реальною альтернативою для економії. Як повідомляють компанії імпортери ГБО, продажі авто з ГБО незначно але все ж таки скоротилися. Причому потенційного покупця ГБО налякало не саме зростання цін на газ, а подальше можливе підвищення вартості газу.

    За даними компаній-імпортерів ГБО найпоширеніше сьогодні 4-е покоління коштує від 4100 грн. У Києві середня ціна на скраплений пропан-бутан – від 6,56 грн., середня ціна бензину А-95 – від 10,37 грн. З урахуванням, що витрата газу більша за бензин, у середньому на 7-10%, ГБО окупиться приблизно вже через 15 000 -20 000 км. Зробивши висновки та склавши цифри, щоб почати економити на газі, звичайному українському автоаматору знадобиться в середньому від півроку до року. Весь цей час він окупатиме витрати на встановлення газобалонного обладнання. Однозначно, що ГБО дуже вигідно встановлювати автолюбителю, який їздить понад 20 тис. км на рік, а також дана установка доцільна на комерційному транспорті. При річному пробігу автомобіля менше 10 тис. км, установка ГБО буде менш ефективна з метою економії так як окупність її становитиме понад 2-3 роки.

    Ще однією альтернативою подорожчав бензину, можна розглядати дизпаливо так як автомобілі з дизельним мотором, що користується особливою популярністю в Європейському Союзі, де частка в окремих країнах досягає 70-80%. Але судячи з офіційної статистики на заправних станціях АЗС дизельне паливо (ДП) на сьогоднішній день не набагато дешевше за бензин. Середня ціна по Києву складає 9,64 грн. за літр. Якщо врахувати, що дизельний автомобіль за ціною і в самому обслуговуванні дорожче за бензиновий, сам ефект економії у зв'язку зі зменшенням витрати і нижчою вартістю палива втрачає всякий сенс при пробігу менше 50 000 км. на рік.

    Вгору