Мультиклапаном називається пристрій в автомобільному ГБО (газобалонне обладнання), на яке покладено забезпечення основних функцій безпеки. Цей блок арматури складається з запобіжної, запірної, контрольної і виконавчої системи. Комплектується покажчиком рівня газу, а також витратними і наповнювальними вентилями. Мультиклапани бувають А-класу, в яких передбачені запобіжні клапани, і В-класу – без клапанів. За інструкцією клапани В-класу дозволено встановлювати на балони об'ємом до 50 літрів. Однак керівництвом нашої компанії було прийнято рішення комплектувати мультиклапаном А-класу все ГБО.
Мультиклапан призначений для обмеження тиску в балоні, запобігання скиданню газу з заправної і витратної магістралі. За допомогою обмежувального клапана рівня заправки мультиклапан не допускає заповнення газом балона більш ніж на 80%, забезпечуючи виконання правил техніки безпеки. Запобіжний клапан відрегульований на 25 атмосфер і спрацьовує в разі, якщо тиск в балоні перевищує цей поріг (перегрів завповненого балона або пожежа). Після відкриття клапана газ надходить в вентиляційний короб (вентиляційна камера), а далі виводиться з автомобіля по вентиляційних каналах. У разі пошкодження паливної магістралі, в мультиклапане передбачено ще один пристрій безпеки. Це швидкісний клапан, який спрацює, якщо швидкість виходу газу з балона перевищить номінальне значення. Швидкісний клапан перекриває подачу газу в паливну магістраль.
Конструкція мультиклапана:
Існують різні варіанти мультиклапанів. Виходи магістралей вправо, за замовчуванням, інсталяційний кут 30 градусів щодо горизонталі: 270/30, 270/30 лев, 300/30, 300/30 лев, 315/30, 315/30 лев, 360/30, 360/30 лев, 400/30, 400/30 лев. В чисельнику вказано діаметр балона в міліметрах, а в знаменнику – інсталяційний кут.