Чіп-тюнінг - це будь-яке втручання в систему управління електронним блоком управління автомобіля. Це втручання здійснюється для поліпшення окремих параметрів роботи автомобіля. В основному для поліпшення динаміки розгону авто або збільшення крутного моменту.
Сучасний двигун автомобіля спроектований так, що враховується велика кількість суперечливих вимог. Наприклад, це норми токсичності, невелике споживання палива, і з іншого боку високий і рівномірний крутний момент.
Основне завдання професійного чіп-тюнінгу - це деякий зсув балансу параметрів в ту або іншу сторону. Сучасний майстер з тюнінгу повинен мати високий рівень знань теорії ДВС, знати, вміти, знаходити і усувати несправності, що виявляються в ході діагностики. Крім цього він зобов'язаний уявляти собі базові алгоритми роботи ЕСУД. Обов'язково перед проведенням чіп-тюнінгу повинна відбуватися повноцінна діагностика автомобіля для перевірки несправностей. Їх необхідно усунути до тюнінгу авто.
Одним з яскравих прикладів нестачі в системах управління - це включення вентилятора примусового охолодження двигуна МП 7.0 при температурі 107.25 ° С (за умови, що оптимальною є температура 96 - 98 °С). Тим самим виробник, підвищуючи температуру двигуна, намагався знизити токсичність вихлопних газів, адже в перегрітому двигуні бензин згоряє краще. Це робиться через те, що це єдиний варіант, що дозволяє узгодити параметри ВАЗ з європейськими нормами вихлопу. Але при підвищених температурах сильніше виявляються процеси детонації. Як результат - комп'ютер знижує кут випередження запалювання і це призводить до падіння ККД. Звідси походить підвищення витрати палива і зменшення потужності двигуна автомобіля.