Кошик
Товарів: 0
Кошик порожній
Кошик
  • магазин ГБО LPGTECH.UA
  •  »  » Що саме прогорає в двигуні автомобіля?
  • Що саме прогорає в двигуні автомобіля?

    Що саме прогорає в двигуні автомобіля?

    В багатьох випадках використовується вираз «прогорає двигун автомобіля», і лише в рідкісних випадках уточнюють, що прогорає: не головка блоку і не стінки циліндрів, а випускні клапаны. Факт залишається фактом, що газ довше горить ніж бензин і якщо брати з теоретичної точки зору – це можливо.

    Суть полягає в тому, що під час відкриття випускних клапанів двигуна, суміш газу і повітря продовжує горіти, і згодом має відбуватися перегрівання випускних клапанів. Однак:

    • Подібна ситуація відбувається на бензинових двигунах автомобілів через те, що неправильно виставлено запалювання (і при чому тут газ?);
    • У випадках правильно виставленого запалювання або коли використовується октан-коректор це питання відпаде назавжди;
    • Фахівці журналу «За рулем» так і не змогли довести, чи правильне це твердження (але і не спростували).

    Всьому виною аматорське відношення до переобладнання автомобіля на газ: як і за показниками екологічним, так і в плані надійності ГБО. Для автомобілістів слово ГБО асоціюється з терміном «прогорання клапанів», хоча з цим терміном важко погодиться. Найбільш правильним було б твердження «просідання клапанів» через зношування сідла.

    Випускні клапани більше схильні до впливу високих температур, ніж впускні. При номінальних навантаженнях сідла випускних і впускних клапанів працюють в діапазоні температур 300-350 ° С. У той час тарілки клапанів можуть нагріватися до 850 °С навіть у випадках роботи на бензині. Тому випускні клапани страждають і в випадках роботи на газі, і при роботі на бензині.

    У впускний колектор бензин впорскується в стані розпиленому, тому він охолоджує впускні клапани. На відміну від бензину, газ подається в паровому стані і має більш високу температуру. У рідкій фазі подається тільки в системах LPI Vialle.

    Однак ця система поширена серед іномарок 95-99 року, а в даний час вона практично не застосовується у зв'язку з високою вартістю балонів. Крім цього, пропан має високе октанове число 112  і природно згорає з температурою вищою, ніж бензин. Цей фактор також призводить до додаткового перегріву клапанів і сідел.

    Основне охолодження для клапанів двигуна відбувається в результаті теплообміну тарілки клапана і сідла. І чим кращий цей теплообмін і тепловідвід за допомогою системи охолодження головки блоку, тим нижчою буде температура абсолютно всіх деталей двигуна. Газове пальне згорає повністю, не утворюючи залишків. А бензин формує тонку плівку на поверхні, таким чином захищаючи їх від зносу. Вся справа тут в тому, що бензин містить домішки і присадки для поліпшення якості бензину (добавки, що підвищують октанове число, барвники, інгібітори корозії, антиоксиданти, миючі засоби і т.ін.).

    Отже, працюючи на газу, при контакті поверхонь з металу і високої температури відбувається плавлення на поверхнях. Утворюється абразивна поверхня, що призводить до зносу поверхонь, а також порушення теплообміну.

    Як показує практика, знос клапанів двигуна при роботі на газі зустрічається дуже рідко, тим більше в «наших» умовах. Однак, ми донесемо читачеві знання про те, що робити для того, щоб підвищити довговічність клапанів і сідел. Основні фактори, які впливають на знос клапанів і сідел – матеріал, з якого вони зроблені, їхні розміри і сам пристрій блоку циліндрів.

    Таке явище, як прогорание клапанів, можна спостерігати у таких марок: Honda, Toyota, Daihatsu, а також у старих моделей американських авто, які призначені тільки для використання  етилованого бензину. Раніше, коли в пальне додавали тетраетилсвинець, він підвищував октанове число, а свинець створював плівку, яка підвищувала захист клапанів і сідел. А при установці газу 1 і 2 покоління на дані марки автомобілів можна спостерігати зниження терміну служби до 30-40 тисяч кілометрів.

    Найкращим рішенням для збільшення довговічності даних деталей є заміна на Stellite, який дозволяє знижувати просідання клапанів на 87 відсотків. Сама конструкція головки теж впливає на температуру клапанів. У двигунів, оснащених 4-ма клапанами на циліндр значення теплообміну набагато гірше, ніж у двигунів, що мають два клапани на один циліндр. Особливістю є той факт, що в першу чергу найбільш вразливими є клапани першого циліндра (крайнього).

    Всі знають про погану якість нашого газу. Але не знають чому. Насправді нам ллють зовсім не той газ, що треба. За ГОСТ 20448-90 він називається комунально-побутовим. У складі цього газу міститься велика кількість масла, конденсату. Через ці домішки порушується робота редуктора. Періодично необхідно зливати конденсат з редуктора. Така якість газу впливає з одного боку погано (порушують дозування пального), а з іншого добре (відмінно змащує клапани і покращує теплообмін).

    На відміну від нас, в Європі використовують газ високого ступеня очищення, тому конденсату в редукторі дуже мало. Деякі виробники тому не передбачають штуцери для зливу.

    Також виявляється, що температура горіння підвищується і на багатих сумішах. Основна маса автомобілів, які переобладнують у нас, – карбюраторні. Тут крім зниження потужності двигуна, підвищення витрати пального, загоряння газоповітряної суміші в колекторі також неминучі режими, при яких відбувається різке збіднення або збагачення суміші з наступною зміною температури. А враховуючи, що швидкість горіння газу нижча ніж у бензину, слід коригувати кут випередження запалювання.

    Отже, причинами пошкодження газорозподільного механізму автомобіля є:

    • Повна відсутність або несвоєчасне обслуговування системи газового живлення;
    • Некоректне регулювання ГБО;
    • Несвоєчасне ТО бензинового двигуна.

    Вгору