ГБО 4 застосовується в будь-якій інжекторній системі автомобіля і відноситься до екологічного стандарту Євро-3, і системах бортового діагностування OBD 2 і EOBD.
Саму систему ГБО 4 покоління ще на професійній мові прийнято називати «фазованим розподіленим уприскуванням». Дана система застосовує обчислювальну потужність і паливну карту, що закладена в штатному контролері автомобіля, і застосовують за необхідністю поправки для максимально ефективної адаптації системи газу по відношенню до бензинової карти.
4 покоління має вигідну відміну від попередніх поколінь, в першу чергу, наявністю окремих електромагнітних форсунок упорскування газу в кожний циліндр автомобіля. З упевненістю можна сказати, на всі 100% вони аналогічні з бензиновою системою. Дозування і саму фазу уприскування газу визначає заводський бензиновий контролер автомобіля.
Ще одним важливим плюсом ГБО 3 і 4 покоління є автоматичний перехід з газового на бензинове пальне після закінчення газового пального або ж коли немає можливості використовувати газ на деякому потужному режимі. У покоління ГБО 3 і 4 системи газових форсунок встановлені безпосередньо на колектор впускних клапанів кожного з циліндрів.
ГБО 4 покоління IGS (injector gas system) має:
- заправний пристрій;
- мультиклапан;
- балон;
- електроклапан газу;
- редуктор;
- газові штуцери;
- форсунки;
- ЕБУ;- перемикач «Газ/Бензин».
Заправний пристрій – це пристосування, виведене за межі багажника і призначене для закріплення заправного шланга на АГНК.
Мультиклапан – знаходиться в балоні і складається з комплексу механізмів, призначених для виконання багатьох функцій:
– заповнення в процесі заправки;
– обмеження самого обсягу заправки. Максимальний об'єм складає 80% від усього обсягу балона;
– визначення рівня газу;
– безпосереднє впорскування газу;
– перекриття подачі газу. Мультиклапан оснащений двома кранами для перекривання заправних і витратних трубопроводів. Дані крани в робочому стані знаходяться відкритими, але під час заправних операцій, після аварій і т. ін. можуть бути закриті.
У випадку, коли мультиклапан знаходиться в важкодоступних місцях, потрібно поставити дистанційне керування закриттям витратної труби.
Балон – виготовлений з листової термічно обробленої сталі з товщиною не менше 3-4 мм для безпеки в разі виникнення аварійних ситуацій. Зараз наша компанія готова запропонувати вам всю лінійку газових балонів на авто з різними розмірами, які відповідають обсягу саме вашого двигуна.
Хотілося б звернути вашу увагу на балон тороїдальної форми, який був спеціально сконструйований для установки в місці для запасного колеса. Даний балон виготовляється з різними розмірами і вирішує як мінімум головну проблему установки на авто ГБО 4: максимальним залишається обсяг газу при мінімальному розмірі. Сама установка тороїдального балона призначена для необхідності по максимуму використати корисний об'єм автомобіля.
Електроклапан газу – прилад, який встановлений в ланцюзі між редуктором і балоном. Робота даного електроклапана складається з відкривання подачі газу на редуктор.
Редуктор – в цьому пристрої принцип роботи складається з того, що зріджений газ змінює свої фізичні властивості з рідкого в газоподібний стан. Рідина, яка надходить з системи охолодження, розігріває редуктор, завдяки чому здійснюється перехід зрідженого газу в газоподібний стан. Вибір редуктора безпосередньо залежить від об'єму двигуна, і для кожного рівня потужності повинен бути встановлений редуктор відповідного типу.
Форсунки, або, якщо бути точнішим, блок форсунок, – пристрій з електромеханічними калібрувальними отворами. При внесенні коригувань часу відкриття змінюється кількість пального, що подається, на двигун за умови постійного тиску газу на вихідному отворі з редуктора.
Блок управління – виконує управління газовими форсунками на основі отриманої інформації від блоку установки двигуном. Монтується в розриві між штатним блоком управління і бензиновими форсунками. Принцип роботи полягає у відключенні подачі імпульсів для бензинової форсунки, використовує тимчасові імпульси від блоку управління, і після цього коригується довжина імпульсів і передача на газову форсунку. Блок управління самостійно виконує управління подачі пального через сам блок управління системи АЛЬФА.
Перемикач пального – електронний механізм призначений для вибору між двома видами пального. При повній зупинці двигуна завдяки повній автоматизації автоматом припиняє подачу газового палива. Встановлюють, як правило, в салоні автомобіля в районі рульової колонки або ж на обраному замовником місці.
Пам'ятайте, що яку б ви систему не обрали, зверніть увагу в першу чергу на те, щоб система газобалонного обладнання ГБО 4, ГБО 3 була якісною, зберігала цілісність упаковки і мала гарантію продавця. Адже безпека в експлуатації залежить не тільки від належної і якісної установки але і від обраного вами обладнання. Як говорить народна мудрість: «попереджений – значить озброєний».