Автомобілями на альтернативному пальному вважаються ті моделі, що працюють на автогазі, природному газі, електриці, біопаливі, тобто без використання бензину або дизеля. Серед зареєстрованих в Польщі автомобілів 15% використовують альтернативне пальне, що значно випереджає за цим показником Литву, де тільки 9% альтернативних авто, згідно з новими даними Євростату. Ще шість країн ЄС – Мальта, Люксембург, Естонія, Фінляндія, Кіпр і Данія – мають менше 1% автомобілів з альтернативним пальним.
Більшість автомобілів на альтернативному пальному в Польщі – з ГБО і працюють на зрідженому нафтовому газі, що становить 14,37% від загального числа зареєстрованих автомобілів. Польща також є другою за кількістю автомобілів на автогазі в світі після Туреччини, де налічується близько 8,5 млн. автомобілів на зрідженому газі в порівнянні з 2,5 млн. одиниць в Польщі.
Авто з ГБО значно безпечніше для навколишнього середовища, ніж бензинові або дизельні автомобілі. Ось чому Європейська директива з якості пального зробила зріджений нафтовий газ частиною рішення із зниження викидів вуглецю від транспортного сектора в Європі. Відповідно до неї викиди CO2 протягом усього циклу життя дизеля – від свердловини до автомобіля – на 29,2% вищі, ніж у зрідженого нафтового газу. У той час як викиди бензину на 26,8% вищі, ніж у автогазу.
Дизельні автомобілі викидають в 120 разів більше дрібних частинок, які є причиною тисяч ранніх смертей і випадків захворювань, ніж автомобілі з ГБО. Дизельні автомобілі викидають в 20 разів більше NOx, ніж авто на автогазі.